ett tag sedan

Nu var det väldigt länge sedan jag skrev sist, men jag har verkligen inte haft någon ork till någonting. Skolan har verkligen tagit ALL min kraft och ork, men nu är det lov ca. 2,5 veckor :D. Vi åker ju till Egypten om 10 dagar också :D. Det ska bli så in i *pip* skönt, att bara komma bort från kalla Sverige, komma bort från allt o bara ta det lungt, sola och ha det super, så jag längtar kan jag ju berätta .

Juste, det har hänt något otroligt roligt. Jag har nog under hela mitt liv velat flytta till huvudstaden (Stockholm för er som är lite xD), där finns allt och det är där jag känner att jag vill bo. Jag trivs där det finns mycket folk, massa shopping och nära till allt. Pappa har också velat flytta nu under ca. 1 års tid eller något sånt. Bara att få höra att han liksom funderade på att flytta till Stockholm gav mig hopp och en ännu större längtan.
Vi har letat ett tag nu efter en bra lägenhet, i Årsta typ. För där vill pappa bo. Vi har varit på visning på tre stycken och även kollat runt massa på internet på "annonser". Så i söndags (15:e) var vi och kollade på två lägenheter, den första: en 3:a i Årsta och den andra: en 2,5:a i Johannshov/Årsta. Den första tyckte jag mycket om, stora sovrum, BADKAR, många garderober och ja, helt enkelt en mysig lägenhet. Även om den behövde lite ommålning och att man skulle behöva tapetsera om, som är lätt gjort. Den andra var vääldigt liten, men väldigt fräsch. Med öppen spis i vardagsrummet och fräscht kök. Men det där halva rummet som skulle bli mitt rum var då inte något för mig. Monica (pappas sambo) kom då på att jag kunde få det stora rummet och att hon och pappsen skulle ha det lilla, eftersom att de bara behöver en säng att sova i ungefär. 
Men i bilen påväg hem så pratade vi om detta och kom fram till att lägenheten i Årsta var den bästa för oss, att vi skulle störa oss på varandra i 2,5:an. Jag håller verkligen med om det. 
Men så börjar budgivningen dagen efter, pappa lägger första budet på utgångspriset och sedan så fortsätter budgivningen under dagen.
När jag slutat den måndagen får jag ett sms om 2 missade samtal, men min mobil  är seg och visar inte vem dom är ifrån. Så jag sätter mig på skolbussen och åker hem. Precis när jag kommer in hemma, innanför dörren så kommer pappa och säger:
- Vi fick lägenheten!
jag: - är du seriös ?
p: - jag skulle aldrig skoja om något sånt.
Så ja, vi fick den. Vi fick lägenheten. Så i tisdags fick pappa och Monica skriva på och igår blev vi även godkända av föreningen. Så på fredag så får vi nycklarna. 
PÅ FREDAG FÅR VI NYCKLARNA TILL MITT BLIVANDE HEM :D :O:O.

Och ni som undrar, nej jag ska inte börja i en anna skola nu i nian. Jag ska gå klart nian och grundskolan på Thunman. Vi kommer  även nu i början och under vinter (om inte pappa ändrar sig) bo här i huset (som vi inte ska sälja, sommarstuga xD) i veckorna och i lägenheten på helgerna.
Det här är en lättnad för mig då jag även vill plugga i Sthlm, så fyfan vad detta är UNDERBART :D

jag är såååå glad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0