plötsligt händer det..

Ja, det var verkligen som i alla trissreklamer när folk vinner. Jag verkligen kände den lyckan idag när jag hade nyckeln till lägenhet, till våran lägenhet. VÅRAN lägenhet. När jag stod utanför dörren, förde in nyckeln och vred om. Första gången jag låste upp lägenheten, med den första nyckeln vi fick, nyckeln som jag fick. Den känslan var så underbar, äntligen så är den vår. Okej, det har den varit sen vi "vann" budgivningen, men man fattar det inte förns man får nyckeln i handen. Fast jag har inte riktigt förstått det ännu, men det kommer nog när vi börjar tapetsera, eller vad vet jag. Jag kanske inte får in det i min hjärna fören vi flyttat in där helt, jag vet inte. Men nu har jag nyckeln som ett bevis på att det är våran.
Dagen har som sagt varit fylld med lägenheten. Först vid elva träffade vi mäklaren, säljaren skulle egentligen varit med och sedan visat oss runt i lägenheten och upp på takterassen och allt det där. Men han hade tyvärr fått vinterkräksjukan och tänkte på oss som snart åker bort, så att vi inte skulle bli smittade. Omtänksamt av honom :).
Så vi åkte, med nyckeln, själva bort till Årsta och mätte upp måtten runt om i lägenheten, vi var upp på takterassen, kollade in båda våra förråd, tvättstugan, cykelrummet och allt det där. Sedan gick vi och åt lunch på Årsta torg, precis utanför porten ligger det nästan. Sedan åkte vi hemmåt men tog ett stop i Märsta där vi skulle tanka bilen, och Monica och jag kom på att vi ville till Jysk och köpa badlakan och handdukar till lägenheten, mörkgråa och vita hade vi bestämt oss för. Så det blev fyra badlakan, sex handdukat, en mörkgrå badrums matta och så bestämde vi oss även för en tv bänk till lägenheten.
På väg ut ur affären kommer jag på att jag vill till färg/golv/klinker/tapet affären som Monica tidigare påpekat finns. Där väljer och beställer vi tapeter till vardagsrummet och till pappa och Monicas rum. Mitt rum ska ju bli cremévitt med silver detaljer.
Så nu har vi bestämt tapeter i vardasrummet och även möbler, och har väl nästan allt annat ganska bestämt också. Det här kommer att bli jättebra. :D


Kommentarer
Postat av: Minna

svar: jomen ellerhur. Om Måns int hde varit med i Lets Dance så skulle hans karriär inte finnas, för han åkte ut ur idol rätt så tidigt och det var ju väldigt tyst om honom ett tag

2007-12-28 @ 23:57:05
URL: http://puuccii.blogg.se
Postat av: Minna

helt rätt :D Vad kul att du tycker som mig, jag brukar oftas höra men herregud Darin kan ju inte dansa mm..

2007-12-29 @ 19:27:25
URL: http://puuccii.blogg.se
Postat av: Minna

samma här, men jag blev retad på lågstadiet och nu så får jag en stor mängd av elaka kommentarer ibloggen

2007-12-30 @ 12:16:50
URL: http://puuccii.blogg.se
Postat av: Minna

jo det är skit svårt att inte bry sig men man gör det ändå. Man vet ju int vilka dem är eller så men ändå håller dem på.

2007-12-30 @ 20:47:36
URL: http://puuccii.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0