länge sedan

Det var ett tag sedan jag skrev här i bloggen nu, men jag har inte riktigt haft tid och ork för det. Men nu ska jag skärpa mig.
Förra måndagen och tisdagen så målade jag mitt rum och jag är verkligen jätte nöjd :D. Det blev verkligen som jag ville, och imorgon eller torsdag eller fredag så kommer även tapeten upp på väggen :D:D. Det ser jag fram emot. Sen är mitt rum klart, eller nej inte riktigt. Jag ska ju sätta upp smyckestången o nå tavla/tavlor och sedan ska även jag byta skrivbord eftersom att det jag har tar upp typ halva rummet, så det ska istället Rebecka (<3) köpa. Jag funderar även på att sälja min stationära dator och köpa en bärbar istället eftersom att det känns smidigare så jag får mer plats och så i rummet och vid skrivbordet. Jag ska prata med pappa om det.

Juste, för en vecka sedan så fyllde även min faster 50 år :D. Det firades, grattis i efterskott. Hon fick en skönhetsdag som Monica (pappas sambo) följer med henne under. Först börjar hennes dag med fotvård, sedan massage och ansiktsvård sedan bär det av till Yasmine (som för övrigt även är min frisör som är GRYM) för klippning/färgning/slingning , ja vad hon väljer. Sedan får dom hämtning av fasters man och min pappa, så ska dom avsluta dagen med en skön middag.
Faster blev otroligt glad över detta, och hon är verkligen värd det. Det lovar jag.
Efter firandet iallafall så begav vi oss hemåt och jag kom på att jag kunde åka till Mickan redan denna kväll istället för imorgonbitti, så jag ringde Mickan och sedan packade jag. Pappa skjussade in mig till Uppsala till bussen som jag inte visste vart den skulle gå eftersom att det byggs om o massor vid station så ja efter en aning paniksamtal till Mickan och en del letande så hittade jag busshållplatsen och satte mig på bussen när den kom.
Väl uppe hos Mickan så fick jag hämtning vid bussen av självaste Mickan och hennes låtsaspappa. Vi åkte hem till dom och jag fick gosa med deras kattungar, jag älskar verkligen den som är sjuk. Den har liksom något fel så den kan inte riktigt gå. På onsdagen så fick jag lära mig rida, så snart kan jag och Mickan rida ut :):). Vi tog även en långpromenad och en cykeltur ner till Våla :P
På torsdagen skulle Mickan till Skålsta så jag åkte med dom hem :):).
Jag förkortar allt detta, det blir så mycket annars.

På fredag morgon bar det av till Göteborg med Jessica, Emelie, pappa och Monica. När vi kom fram så checkade vi in på hotellet som förövrigt låg mitt på avenyn, och sedan begav vi oss till Liseberg. Klockan halv fem så gick vi tillbaka till hotellet och böt om eftersom att vi skulle till min morbror och gratta honom klockan halv sju.Så vi böt om och gick sedan och fyndade lite på avenyn. Bh 25kr :O, trosor 10kr ja jag handlade även hårband o det för typ 44kr , kanske även handlade något mer som jag inte kommer ihåg. Sedan åt vi mat och gick uppåt till min morbror, Joanna och kusin Filippa som jag är förälskad i. Efter några timmar så gick vi tillbaka ner till Liseberg och gick hem vid elva.
Lördagen spenderade vi hela på Liseberg också, trevligt trevligt. Förutom att jag mådde så dåligt i slutet av dagen.
Söndagen så shoppade vi, vi va ute på stan halv elva. Så står det att dom öppnar TOLV, vi som skulle vara hos min morbror klockan ett för att åka hem senast två. Men vi gick till nordstan där dom öppnade klockan elva.
Klockan halv ett när vi sitter och äter glass ser vi klockan och får en aning panik, hur ska vi hinna gå till morbror till klockan ett. Vi som hade sån värk i benen och fötterna. Men vi börjar gå men kommer sedan på att det är värt att ta en taxi så jag ringer min morbrors fru som ger oss adressen så ringer vi efter taxi. Så skönt att få sitta.
Sedan vid två bär det av hemåt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0