8 mars

Om en vecka så är det nog gäster här hemma i huset. För om en vecka, då fyller jag 16 år.
Helt sjukt vad tiden går fort. Men det är skönt, för går tiden fort så betyder det även att jag snart slutar nian och får sommarlov och aldrig mer behöver komma tillbaka till Thunmanskolan. Jag behöver heller aldrig riktigt bo helt i Knivsta mer heller. Vi flyttar ju om typ 3 veckor nu :D. SJUKT SKÖNT!!!, men jag måste börja packa.

Idag var jag verkligen så SJUKT jävla trött när alarmet på mobilen ringde. Jag kände verkligen för att köra med "jag har jätteont i huvudet", men jag var duktig och gick till skolan. Vi hade ju faktiskt slöjd. Slöjden är ju ungefär anledningen till att jag går till skolan på tisdagar om jag känner att jag inte vill. Slöjden är så SJUKT rolig, jag älskar ju att få skapa med min kreativitet och mina idéer. Idag tog jag även med mina shorts tillbaka, då de inte blev bättre av att tvätta och torktumla dom (gjort 2ggr t.o.m.). Så jag har sprättat upp dom och sytt om lite och satt i en bred resår runt hela. Så nu sitter dom uppe och blev bra, även fast jag fortförande inte är helt nöjd. Jag är väldigt petig när det gäller sånt här, och dessa ville jag ju kunna använda. Så nu höjde jag mitt betyg på dessa från 8 av 10, till 10 av tio. Nu kan jag säga att jag var nöjd med betyget :P. Jag var ju jätte missnöjd innan.
Det roliga var att hon var jätte"stolt" att jag tog med dom tillbaka och gjorde om dom så att jag blev nöjd. Det är ju inte många som gör det. Många struntar ju i sånt och slänger dom bara hemma eller låter dom ligga, men inte jag inte.
Jag får även massor av beröm av henne till att jag arbetar så självständigt och flitigt. Jag hjälper ju andra och jobbar på med hjälp av beskrivningarna utan mycket hjälp ifrån henne. Hon säger att jag verkligen kommer att få behålla mitt betyg (MVG). Så det är sjukt roligt :).
Mitt nästa projekt blir att sy en liknande kjol som älsklingen Linda precis har sytt klart. FYFAN vad hon är duktig!! Kjolen är helt sjukt snygg. Jag hoppas att jag också får till en sån snygging.

Efter skolan så åkte jag in till Uppsala med Jessica, Emelie, Ellen och Jenny.
Emelie skulle ta mått till sin balklänning som hon ska sy upp. Så jag och Jenny följde med, då Ellen och Jess gick till Ellens mammas jobb och hämtade pengar.

Vi tog sedan en fika, medans jag satt och hade sån sjuk panik över balen.
Jag funderade på att sy upp klänningen till balen eller köpa den. Många klänningar som finns att köpa har massa pärlor, broderier och sånt trams, som jag verkligen inte vill ha. Jag vill ju ha en enkel klänning utan massa grejer på. Jag piffar hellre till med accessoarer och sådant. Så ja, jag satt där på fiket "Storken" och velade mellan att köpa eller sy. Ska man sy så ska man göra det NU.
Efter snack med pappa så bestämde jag för att gå tillbaka där Emelie tagit sina mått och fråga om dom hann göra min klänning till balen.
Väl där, när jag sprungit dit själv, så har han tid att ta mått redan då på en gång. Vi tar måtten och skissar lite på hur jag vill att min klänning ska vara.
På måndag ska jag dit och prova fodret. Jag hoppas att denna blir bra nu. :)

Jag hittade även en tiara som jag blev kär i. Vi får se om jag köper den.


Nej, nu måste jag plugga. Jag kommer ju inte hinna så himla mycket imorgon. Först direkt efter skolan så ska jag dra till Stockholm, till min frisör och klippa och färga mitt hår. Ska kanske även klippa in mitt löshår om vi hinner.
Sedan ska jag försöka hinna hem til buggkursen (inför balen) och sedan gyma (antagligen) med Linda efter.
Väl hemma sen så hinner jag ju inte plugga så otroligt mycket.

Kommentarer
Postat av: Linda

Jag frågade en person om jag passade i midjekjol, hon sa sådär, passar jag verkligen i midjekolen ?

2008-04-09 @ 21:58:47
URL: http://whiteonblack.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0