Andra skoldagen :)

Nu är även andra skoldagen avklarad, otroligt skönt med helg kan jag lova alla mina läsare.
Denna dagen var bättre än första. Vi började dagen med fotografering, men dock bara foton som lärarna ska ha så att de lär sig våra namn. Vi skulle sedan få varsinna skåp, men eftersom att 2:orna och 3:orna hade varit slarviga och hade bytt lite här och där så räckte inte dom skåpen som skulle vara lediga så jag och många andra får skåp på måndag.
Efter fotograferingen och skåputdelningen så hade vi ett svenskatest, eller det var 4 st. Det gick väl sådär, inte jättebra men inte dåligt liksom. Jag får se vad det blev för resultat, dom ville ju bara se hur alla låg med sina kunskaper liksom. Det blir nog bra tror jag..
Efter vårat test så fick vi lunch och rast i kanske två timmar. Under dessa två timmar så åt vi, jag åt sallad eftersom att maten inte var något som jag tyckte om. Jag satt med Ellinor, Jamie och Amanda :). Amanda gick sedan för att möta sin vän Nathalie(vet inte stavningen) så vi satte oss och väntade nedanför matsalen. När vi satt där vid ett runt bord och väntade och pratade så kom den andra Amanda i klassen och Lisa. Vi satt och pratade om allt möjligt, t.ex om att det bara är utländska killar på fordon och knappt svenskar och det tyckte vi var lite konstigt , det borde ju vara lite blandat (asså jag är verkligen inte rasist. men hade ingen aning om att dom tkr om att mecka). Sedan när Amanda och Nathalie kom så gick vi ut för att tjejerna skulle röka , det är nämligen otroligt många som röker på denna skola ;). Haha.
Vad vi sysselsatte oss med i 2h var alltså att äta rätt snabbt, sen så bekantade man sig lite med klassen. Fler tjejer ifrån klassen kom nämligen ut dit där vi satt när vissa rökte, så då blev det att vi alla pratade typ.
När klockan äntligen blev halv ett så samlades alla frisörer i Cordeliasalen för att delas in i "vit" och "gul" grupp, som vi ska vara när vi har typ matte, svenska o engelska tror jag. Vi fick även vårat schema, och jag hoppas att vi slutar tidigare under andra perioden :O. Vi börjar runt nio varje dag och slutar runt fyra, men vecka 39 på tisdagen så börjar jag fem i tio och slutar kvar över sju på kvällen. Jag skojar inte!!.

Hoppas att det blir lite bättre tider i nästa period, vi får nämligen ett schema som gäller typ 5-6 veckor och sedan så byts det ut till ett nytt. Vi jobbar alltså i perioder, jag vet inte riktigt hur det fungerar ännu. Men ialf så under nästa period så, alltså om 5 veckor typ så börjar praktiken och då är vi på salong varje fredag. AS SKÖNT !!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0