21 februari

Tänkte kanske skriva lite om min dag också, torsdagen den 21 februari. Torsdagen på sportlovet, 4 dagar till helvetet börjar igen.

Jag vaknade kl.11, sovmorgon är det bästa jag vet och eftersom att jag alltid går och lägger mig runt 01-02 så behöver jag sova ut. Jag gick upp och åt upp pannkakorna som blev kvar från gårdagens middag till frukost. La mig ner i soffan 1h eller något sånt och kollade på tv och bara var lat. Sedan gick jag tillbaka in på mitt rum och satte mig en stund vid datorn, ingen social och rolig inne. Jag bestämde mig för att ta ett varmt, härligt bad med tända ljus. En avslappnande stund, helt för mig själv. Det behöver jag när det är lov, bara slappna av och tänka bort allt som har med skolan att göra.
Efter badet så ringde Monica och undrade vad jag hade för planer. Jag hade ju bestämt mig för att bege mig ut till huset i Lillskålsta för att skriva ut mitt personliga brev som jag ska lämna runt på söndag när jag ska leta sommarjobb med min moster, men Monica sa att jag kunde använda hennes skrivare om det fungerade så att jag slapp åka fram och tillbaka. Så när Monica kom hem så försökte vi koppla in hennes skrivare i min dator, men det ville inte fungera så vi la bara över mitt brev på ett USB-minne och stoppade in i Monicas dator och skrev ut det. En sak avklarad, skönt. Nu behöver jag inte tänka mer på att jag måste skriva ut brevet.
Sedan åkte jag med Monica ner på stan, där vi gick och kollade på småsaker och även köpte en datormus till Fredrik, hennes son. Vi köpte även lite blommor på hötorget.
På väg till T-centralen och tunnelbanan så svänger vi in på "Yves Rocher" , där Monica vill kolla vad dom har för dofter på sina "presentpåsar med innehåll". Hon gillade inte fruktdofter och jag hade ju hjälpt pappa att välja ett persikodoftande "kit" som Alla hjärtans dag present. Så hon kom fram till att hon ville byta till vanilj, hon frågar om det går utan kvitto och det gör det. Så dit ska hon imorgon igen. Jag passade på att köpa ett vaniljdoftande läppbalsam som jag blev totalt nerkärad i :P.
Sedan bar det av tillbaka hemåt. Men hem skulle vi inte, utan vi begav oss bort till Monicas son där det var jätte trevligt. Vi blev bjudna på mat och fika av självaste kocken :). Trevligt, trevligt :)



Imorgon ska jag åka till mammas jobb där jag ska sola, får ju sola där gratis :D. Sedan åker jag med mamma till Knivsta där jag direkt ska till Uppsala med Jess och besöka sötnöten Fanny :D. Det ska bli suuuuperkul :D

Kommentarer
Postat av: Anonym

svar: Det är du inte ensam om

2008-02-22 @ 06:07:47
URL: http://puuccii.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0