Dagens shopping

Denna lördag blev inte som planerad. Planen var att träffa Rebecka och Isabell. Isabell skulle igår kväll, ca.22.00 kommit med tåget från Malmö. Tack vare stormen så stog tåget i Småland typ 3h eller något innan Isabell fick åka tillbaka till Malmö, och kom alltså inte upp. Så ja, det blev inte att träffa de två små sötnosarna :(, tråkigt tråkigt.
Pappa frågade mig i alla fall om jag ville följa med honom och Monica till Farsta centrum och kolla på lampa att hänga över matplatsen. Eftersom att jag inte hade något annat för mig så följde jag med.

Väl i Farsta så hittade vi snabbt en stor, svart, snygg hängande lampskärm och med en stor glödlampa i. Den blev det. Jag gick även in på Kicks för att köpa en ny mascara . Min YSL som jag har som skulle vara SÅ BRA, är verkligen så jävla dålig. Den tynger ner fransarna oavsett hur mycket man försöker böja dom, borsten klumpade sig väldigt fort. Jag rekomenderar verkligen INTE denna, köp inte inte inte inte den. Ett tips bara.
Ja juste, mascara skulle jag alltså köpa. Som vanligt som jag alltid gör, så frågade jag en expedit om hjälp och hon rekomenderade verkligen Helena Rubinstein Lash queen mascara, feeline blacks (den i leo' mönster). Den separera, ger volym och har mest helt med svarta pigmenten i. Så jag tänkte att, ja den tar jag.
När hon skulle leta upp den så var den ju, såklart slut. Så jag tänkte att jag köper den nere på stan istället.
Vi går vidare, jag hittar ett par über söta duntofflor på Hemtex som jag får av pappsen innan vi går tillbaka till tunnelbanan.

Vi beger oss hemåt för att lämna lampan innan vi tar en sväng nere på stan.
Pappa köpte två jackor. En svart från MQ som jag tyckte var as snygg, som även han tyckte mycket om. Även en grå/grön från Dressman som jag inte tyckte var lika snygg. Men pappa måste faktiskt inse att han ska unna sig själv saker också och inte bara köpa grejer till alla andra.
Pappas jacka fanns inte i rätt storlek så den fick vi leta efter. Men innan vi gick till MQ i Gallerian så svängde vi in på Åhlens city , där min mascara fanns :D. JIPPI.



Efter allt shoppande, så gick vi till T-centralen och åkte hemåt. Så nu sitter jag här, har precis ätit en god middag.
Snart blir det väl fruktsallad ^^

btw, jag har märkt att jag blivit VÄLDIGT onyttig när jag flyttat in till Sthlm. Det blir att man tar en fika hela tiden. Det är ju mysigt, men vafan jag ska bli SMAL. Så slut på allt fikande nu för min del.

Kommentarer
Postat av: C

Hehe alla snackar om den där mascaran.. är den bra?

2008-02-23 @ 19:31:26
URL: http://chriiissy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0