imorgon börjar helvetet igen :O

Ja då är snart söndagen slut här också då. Får alltid lite småpanik varje söndag. Nu får man ju även extra mycket, när man vet att en veckas lov är slut men att alla Sthlmare har en vecka när jag ska gå i skolan. Mer lov åt folket tycker jag.

Hur har min söndag varit då ?
Jo, jag gick upp väldigt tidigt. Klockan åtta ringde min mobil och jag var sjukt trött. Ville inget annat än ligga kvar under det varma täcket och bara gå tillbaka in i John Blunds värld. Men nej.
Upp och hoppa, på med lite kläder och äta frukost. Frös sjukt mycket.
In i badrummet, gå på toa och borsta tänderna och sedan traska tillbaka in på mitt rum. Sängen var fortförande väldigt lockande. Men eftersom att jag bestämt träff med Peggy klockan tio vid Södermalmstorg så var det bara att sminka sig, fixa håret och byta om.
När Peggy väl hade kommit, ca. tio minuter sen då hon såklart hade glömt sin mobil (haha, söta moster) så begav vi oss till fots till Gamla stan där jag skulle lämna mitt CV, som för mig är ett personligt brev. Jag söker ju helgjobb, men mest sommarjobb. Jag gick in på alla caféer i Gamla stan och lämnade brevet. Nu är det bara att hoppas att jag får napp. Har även chans att få lite jobb då och då i sommar ute på Djurgården där min moster ska vara ansvarig för ett café. Ska kanske även jobba på hotell Hilton, i frukostserveringen. Kanske även på Kaknästornet.
Det blir nog bra. :)

Klockan elva så skilldes jag och Peggy åt, hon skulle till jobbet och jag begav mig till Slussen och tunnelbanan hemåt.
Väl hemma så packade jag min väska, så åkte jag med pappa till Knivsta och huset.

Klockan halv två ungefär när jag skulle skicka ett sms, så la mina sms funktioner av helt och hållet. Eftersom att jag är ganska JÄTTE beroende av min mobil, och speciellt sms så fick jag verkligen PANIK. Köp ALDRIG Sony Ericsson W910i, jag vet 6 st som har mobilen och allas har pajat.
Jag ringde kundservice och dom gav som första råd att starta om mobilen , det hade jag ju gjort 7 ggr och då även tagit ut simkortet och batteriet varje gång. Då blev jag kopplad till teknisk support där de sa att jag skulle få inställningar till sms, även fast att jag sa att jag kunde sms:a för ca 30min sedan. Men sedan sa hon att jag skulle gå till ett tre center. Jag frågade om det fanns i Uppsala, och i St:Pers gallerian fanns ju.

Det blev till att bokstavligt tvinga med bror min som sällis. Han var inte så jätte glad till detta. Men han följde med.

Inne på tre center så skulle han prova att uppdatera min mobil, det skulle ta ca. 15-25min. Så bror och jag gick till Akademibokhandeln där han skulle kolla efter en bok. Ut ur butiken kom han med en tjcok pocket bok, onödiga pengar enligt mitt tycke. Enligt honom så är det jag som slösar mina pengar på t. ex väskor som jag sedan inte använder när jag köper ny, what liksom? alla väskor jag har använder jag.
På vägen tillbaka till St:Per så gick vi in på Pressbyrån och jag bjöd bror på kaffe och bulle ;). Han ville ju inte fika på ett fik så ja, jag hade ju ändå lovat honom en kaka :P.
Vi gick tillbaka till tre center och hämtade min mobil.

Nu ligger mobilen på laddning, den skulle ladda 4-5 h utan att jag slog på den innan. Så ca. 20 - 21 så får jag slå på telefonen och se om den fungerar. Hoppas på det, annars blir det att lämna in den imorgon och då skickar dom iväg den på lagning.
Håll EN tumme för min mobil (a), två tummar ger otur :P.

image35

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0