precis inkommen

Nu har jag precis kommit in från verkstaden. Har varit ute och sprungit lite på löpbandet.
För er som inte känner mig så tycker jag inte om att träna, eller inte just nu i alla fall när jag inte orkar någonting.
Men jag har bestämt mig att nu, en gång för alla, så ska jag bli smal och få den kropp jag alltid önskat mig. Jag gick ju ner ungefär 7kg i sommras men jag är verkligen inte nöjd ännu. Så nu ska jag verkligen ta tag i mig själv igen. Bara sträva efter mitt mål, inte fuska och inte komma av "vägen". Jag ska äta nyttigt, inte onödigt mycket utan lite och äta frukt eller ägg istället för frukost och onyttiga mackor till mellanmål. Jag ska ABSOLUT inte äta godis, chips eller dricka läsk. Ingen glass heller. Nu ska jag vara stenhård på mig själv. Jag vill ju så gärna bli smal, för första gången i mitt liv..

Tro inte nu att jag håller på att få anorexia, för det kommer jag nog aldrig kunna få. Med tanke på hur dåligt jag vet min kompis som har det mår. Hon mår verkligen skitdåligt, men jag är sjukt stolt över henne som ändå bestämt sig för att bli frisk.

image36


Måste skriva upp detta så att jag har det skrivet så att jag påminns om det.

frukost: en frukt (och ett kokt ägg) / äggröra
(mellanmål: frukt ) 
lunch: lite mat eller en frukt om det inte är ätligt
(mellanmål: frukt )
middag: mat, tillräckligt och inte onödigt mycket

träning: springa 3-5 ggr i veckan

Kommentarer
Postat av: Ullrika

Om du tänker tränaa så mkt som du tänker så kommer inte den kosten du tänker ha så kommer du inte orka med, det är too little. En frukt mättar inte så länger du bara äter en frukt, en frukt måste ätas till något. Sen de idealen du söker ser jag framför mig en ätstörning. Bara så du vet. Detta låter inte bra, det låter som du faktiskt håller på att bryta ut en sjukdom på dig av något slag :/

2008-02-29 @ 20:31:03
Postat av: Linda

ullrika: det är det att jag kommer inte ens kunna hålla mig till det hära. dom tankarna jag har är säkert någon form av ätstörningar. men asså just nu vill jag bara bli smal o nöjd, o ja. jag kmr aldrig ens kunna hålla
mig till detta. igår svullade jag verkligen ordentligt och jag hatar det, för jag får sån jävla ångest.

2008-03-01 @ 15:41:56
URL: http://lindahult.blogg.se
Postat av: N

Jag tror jag förstår hur du tänker.. Men du måste äta mer om du vill se resultat.
Men ett tips :), ät mandlar eller müsli i skolan som mellamål. När du känner sötsug eller liknande. Drick mycket vatten. Men ät framför allt mera! Ät mer istället och träna lite hårdare..
Men träna inte för mycket, för kroppen måste vila också, så sömn är lika viktigt det!
Men lycka till! :)

2008-03-04 @ 22:25:02
URL: http://joannafriberg.blogg.se
Postat av: Linda

N: tack för tipsen. Jo men jag ska framförallt träna ordentligt nu. Och det är det att jag har inte ens kunnat hålla mig till detta "matschema" men jag vet väl egentligen att jag behöver mer mat och sådär. Men jag fåt väl ändra om lite .
tack :)

2008-03-06 @ 07:35:39
URL: http://lindahult.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0