27 , 28, 29 mars

27 mars
Torsdagen. Jag vaknade ganska sent. Sminkade mig och åt frukost i lugn och ro. Satte mig vid datorn, och startade musik. Jag började rota igenom min garderob efter något som jag skulle ha på mig. Det är så sjukt jobbigt när man har typ alla kläder hemma i huset i Knivsta, när man är i lägenheten i Sthlm. Men men, det gick okej. Det blev mina svarta tjocka leggings (tights), bruna långlinnet, prickiga ballongkjolen med rosett och svarta stickade koftan. Jag tog pendeln vid två någonting och var väl i Knivsta vid 15.05.
Gick hem till mamma. Satte mig vid datorn och nördade och gjorde absolut ingenting. Mamma ringde och sa åt mig att göra middag, steka fläskfilén och ta potatiskroketter till det. Så ja, det gjorde jag tills hon kom hem. Även om det inte var det lättaste att steka köttet, mammas spis SUGER verkligen !! x)

Efter middagen så skjussade mamma mig till honom, där vi hade det jätte trevligt. Vi var först på hans rum, han visade mig runt i huset. Hans mamma och låtsaspappa kom och hälsade, och vi åt (jag tvingade ner en våffla :P). Sedan gick vi ner och kollade på film. Hade det jätte mysigt, men mamma ringde ju såklart så att vi inte hann se klart filmen, så det blir en annan dag.

28 mars
Fredagen. Jag vaknade vid nio. Gick upp, sminkade mig. Jag åt lite frukost och klädde på mig. Skyndade mig ner till tåget som gick vid 10.23 mot Upplandsväsby där byte till pendeln var ett måste. Väl inne i stan så mötte jag upp sötaste Rebecka och hennes pojkvän Tomas. Tomas skulle köpa en jacka på Carlings, så jag och Rebecka fick följa med som smakråd. Han tvekade lite fram och tillbaka, Rebecka kom med sina åsikter. Han skulle först ha en svart jacka med luva, men hittade sedan en mörkblå utan luva. Rebecka röstade på den svarta, i och med luvan och att det kan vara krångligt att matcha mörkblått med andra färger. Men Tomas var inne på den mörkblåa, modellen. Så han frågade om den fanns i svart, och den fanns i svart, strl.S som han skulle ha. Vilken tur,
Vi följde sedan med Tomas till Åhlens där han mötte upp nån kompis som han skulle träffa. Men 1,5 h senare eller något , när jag och Rebecka hade varit och kollat på en affär med balklänningar (klänning till mig) , så träffades vi upp Tomas igen på Espresso House för en lunch/fika. En väldigt trevlig dag på stan .

Gick till Centralen och hoppade på pendeln, åkte till Rosersberg där mamma jobbar så att jag kunde åka med henne hem.

Fest var inplanerad på kvällen, så Jess och Linda kom vid halv sju - sju för att vi tillsammans skulle göra oss i ordning. Vi hade det grymt roligt, med massor av skratt och flummande runt i mammas lägenhet. Vid 20 (?) började vi våran promenad bort till stället där festen var, hos Lars. Vi gick förbi automaten en snabbis, men gick sedan raka vägen.
Hos Lars var det bara jag, Jess, Linda, Mattias och Lars under kvällen. Det började väldigt roligt, utvecklades sen till lite deppig stämmning i och med en sak. Men trevligt var det innan dess.
Linda och Lars ville se porr, jag satt och verkligen ASGARVADE samtidigt som jag skötte Jessicas mobil (sms:andet) .
Vid tio över ett så begav jag och Jess oss hemåt. Jess ringde från min mobil och skämde ut mig ganska rejält, jag hoppas att personen inte riktigt kommer ihåg var hon sa. Han var ju rätt full.
Ja, jag fick senare i alla fall tillbaka min mobil när personen ringde och ville prata med mig. Så ja, det var väl bra så att jag hade nån att prata med medans Jess tillbringade lite tid med sin lilla vän :P. Jag sa dock godnatt och hejdå när personen höll på att däcka i telefonen. Jag skrek till Jessica och vi fick springa hem.

Efter en liten pratstund, borttagningen av sminket och lite ombyte, så var vi redo för sängen.

29 mars
Lördag, idag alltså. Ja, vissa av det som står på 28 mars ska ju egentligen stå här , men men.
Alarmet ringde i alla fall klockan tio. Jag och Jess kände oss som vandrande zoomies(?), SJUKT trötta.
Jess gjorde sig iordning, duschade, sminkade sig. Sedan åt vi frulle och Jess fixade till sist sitt hår.
Hennes päron hämtade henne väl runt halv tol - tolv kanske.

För mig var det bara att bli pigg, packa ner gymkläder och bege sig ner till gymet och till Linda.
Vi var dock väldigt trötta och lata idag, så det vart 25 min på löpbandet och 10 min på cykeln.
Men, bättre än inget alls ;)

Nu väntar jag bara på att pappa ska hämta mig. Så ska jag åka hem.
Jag måste plugga SO, =/. Vi får se hur det blir med det, men jag MÅSTEMÅSTEMÅSTE !!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0