22 maj, helvetes dag

Jag känner att jag verkligen bara måste få skriva av mig nu, få ur mig allt ur kroppen och hoppas att det kan hjälpa.

Min dag har inte varit bra alls.
Dagen började ju hyffsat bra med hemkunskap första lektionen. Jag fick dock väldans ångest efter alla bakverk jag åt och smakade. Men det får jag alltid, så det är ingen nyhet.
Andra lektionen var matte, som alla som känner mig vet att jag hatar så sjuuukt mycket. Efter lektionen så skulle jag få reda på mitt resultat på nationella i just matte. Jessica frågade dock om hennes betyg i fysik, om det skulle sänkas. Då ville våran lärare även ha med mig och prata med mig samtidigt.
Hon sa att jag och bästis ligger väldigt lika, att vi preseterar i princip likadana resultat och är allmänt lika. Hon började även prata om våra resultat på provet , som var VG och att vi inte uppnådde de kriterier som ska uppnås för att få behålla våra MVG:n. Vi jobbar tydligen inte enligt de kriterierna på lektioner , om man tänker på självständigt arbetet och frågeställning, ja you name it.
Hon  hade pratat med våran lärare som vi hade i höstas som hon så fint beskrev, men den jävla kärringen som hon pratade med som skulle haft oss i höstas, hon hade oss inte utan gav oss en vikarie (som för övrigt ägde). Kärringen (läraren vi skulle haft i höstas, ja kallar henne kärring) och läraren vi har nu satt tydligen och diskuterad mycket om vilket betyg vi skulle få, men eftersom att vi inte presterat för att behålla betyget så får vi antagligen VG. Eller mitt betyg är inte helt bestämt ännu. Jag lämnade ju nämligen in mina diskussions uppgifter idag, och de var de som skulle ge en ett högre betyg än G. Men hon lät som att hon var typ 99,999% säker på att sänka mig.

Nu tänker ni alla; "Skyll dig själv, du får väl jobba bättre." Ja visst, det skulle jag gjort. Men asså det är inte det att jag är arg på henne. Jag är arg på mig själv. Inte arg utan så jävla förbannad och besviken.
Varför gör jag såhär mot mig själv ? Jag går dagligen med en sån jävla klump i magen för att jag känner sån jävla stress och press. Press som jag själv lägger på mig, en alldeles för hög press. Jag klarar inte att prestera som jag vill, så jag blir varje gång jävligt arg på mig om jag inte preseterar det som jag tänkt mig.
Jag har för höga mål på mig känns det som. Men mitt mål är att komma in på frisörlinjen, som jag är så sjukt orolig att inte komma in på. Gör jag det inte så kommer jag skita fullständigt i skolan och allt och förstöra mitt liv helt och det vet jag, jag känner mig själv på den fronten.
Men jag är så jävla skoltrött och skiter typ i skolan fullständigt nu. Inte bra, men så är det. Jag vill kämpa in i det sista, men det tar emot.

Jag har hela dagen varit så jävla arg på mig själv. Varit 1sekund från att släppa allt och bara skrika och gråta, släppa allt och bara bryta ihop. Jag är nämligen en sån jävla känslig människa och är somsagt aldrig nöjd med vad jag gör eller med mig själv. Så det har varit en sjukt jobbig dag, jag känner mig verkligen inte bra. Mår helt enkelt skit tack vare mig själv.
Kul att jag alltid förstör allt, förstör som fan för mig själv.
Jag som varje dag drömmer om att få vara nöjd med mig själv. Få vara nöjd med min kropp, och få vara nöjd med det jag gör. Få ett självförtroende och må bra. Är det för mycket begärt ?

Jag har ju som sagt varit sjukt förbannad/ledsen/besviken(you name it) hela dagen. Många, speciellt Jessica(bästis) har fått se denna sida av mig (många ggr) , som jag verkligen inte är stolt över. Men jag kan tyvärr inte rå för detta, jag är sån och det är något alla måste acceptera. Jag är som sagt verkligen inte stolt över denna sida, men jag får väl jobba på den.
Förlåt alla för att detta gått ut över er.  Men som jag sa till Jessica så får du gå ifrån när jag är sån här, jag är sur oavsett om du går eller är kvar, alltså aldrig nöjd i den situationen. Det är bättre att andra har kul någonannanstans. För med mig har man inte kul just då.








När jag gick från bussen hem nu också så vare något som gjorde mig arg också.
Tre stycken jävla snorungar (ursäkta) går i bredd på vägen med ett cykelhjul utsträckt på ena sidan.
De gör allt för att göra mig förbannad. Går jag åt höger så går dom åt vänster(mitt höger) , går jag åt vänster så går dom åt höger , bara för att blockera vägen för mig.
Ett tips. Gör inte sånt när jag inte är på humör. Jag var nära att slå till dom dryga figurerna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0