Canon EOS1000D

Har precis kommit hem från stan. Var nere en snabbis med pappa och köpte en systemkamera. Så nu är den införskaffad:D. Blev dock en annan kamera än den vi tänkt oss först. Vi behöver ingen proffskamera, denna duger bra för oss. Så nu ska jag ut i naturen imorgon när jag kommer hem från skolan och ta massa härligt vinterbilder. Mysigt. Vi har ju nämligen glöggmingel på lördag, och Monica har bett mig visa lite naturbilder som jag tagit på tvn i vardagsrummet :D. Jag har inga vinterbilder, eller bara fula så nu ska jag ta fina bilder :).


Ni kanske tycker att det är konstigt att jag får åka och "shoppa" när jag är sjuk, men ska gå till skolan imorgon och kände mig bättre på eftermiddagen :).


Kommentarer
Postat av: Anonym

så, bara för att kolla en sak:



vilken iso passar bäst då du ska ta bilder utomhus?

vilken "shutter speed" är bäst lämpad i dessa förhållanden?

har du ett stativ?

kan man verkligen ta bra kort när det är snö?

går det ta kort på snö, då det är vitt?

hur får man ett bra ljup i bilden?

vart ska man lägga fokus?

när det blåser, som det gör ganska mycket nu, är det verkligen smart att ta bilder? blir dom verkligen bra?



det är inta bara att gå ut och ta kort och förvänta sig att det blir bra bara för att man han en systemkamera, du måste veta vad du gör också.

n00b

2008-11-24 @ 23:14:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0