ni som inte vill läsa om träning, läs inte detta!

Förra veckan frågade pappa sin personliga tränare Åsa hur jag ska träna för att inte bli biffig, för jag har nämligen börjat fått biffiga armar som jag verkligen inte vill ha. Hon berättade för pappa att man ska ta lättare vikter och fler repetitioner. Nu igår (en vecka efter pappa frågat) så efter spinningen som pappa är på varje vecka (som ps åsa har) så kom hon fram till pappa och sa att hon hade en överraskning. Fram tar hon ett papper som hon säger är till mig, som han inte får läsa.
Den gulliga människan hade gjort ett träningsprogram åt mig, hur snällt är inte det liksom ?

Träningsplanering                                    Linda

Mål: Slimma kroppen
Tillvägagångssätt: förbränningsträning
                                  styrka - fokus stora muskelgrupper
Upplägg: 3 pass/ v (1 förbränning, 1 styrka, 1 förbränning och styrka)

Ex. på veckoupplägg:

V1. Månd: förbränning (t ex spinning, löpning) 45 - 75min

Tisd: vila

Onsd: styrka (tungt men du ska orka 2 x 25 rep)
+uppvärmning 10min och nedvarvning minst 10min

Torsd: vila/promenad

Fred: vila/promenad

Lörd: förbränning + styrka (se månd och onsd)

Sönd: vila


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0