Min hårmodell

Vi hade ju typ "öppet hus" i skolan i eftermiddag/ikväll. Det var föräldrarmöte, och vi frisörelever fick ta dig varsinn vän eller något för att styla under tiden (16.30-19.15). Min modell blev älskade bästa vännen Isabella "Bella" Karlström, älsklingen :).
Jag tvättade hennes hår, wet&dry torkade sedan med hårfönen och bestämde mig för att göra en håruppsättning. En uppsättning med volym på hjässan och på sidorna med utsläppt i bak. Jag började med att tupera hjässan och sidorna och sprayade tuperingarna med hårspray. Satte sedan upp det som jag ville ha det, med lagom volym och en lite snelugg. Gjorde sedan några dekorationslockar med plattången som jag döljde hårnålarna med, lockade även några lockar i längderna för att få lite liv i uppsättningen.
Jag lägger ut bilder så får ni kommentera vad ni tkr. Jag är inte nöjd, väldigt självkritisk, kritisk som FAN på ALLT jag gör xD haha. Men men. 2 frisörlärare berömmde mig för mitt verk ialf.



Kommentarer
Postat av: nadia

Guud vad fint det va :D

2008-09-24 @ 17:10:52
Postat av: Jess

Snyygt ju :D du är duktigt du linda :) <3

2008-09-24 @ 18:49:02
URL: http://xjess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0