LCHF

Som nog alla i min närvaro vet om, så äter jag efter LCHF kosten. Fast i sommar har jag i princip skippat den med tanke på att jag inte varit hemma när jag jobbat. Det är väl just det som har gjort att min kropp har fått tillbaka en liten gravidmage igen som nu ska bort för gott. Idag började jag åter igen min strikta kost och nu ska jag verkligen försöka hålla mig strikt och även smått börja med träningen igen som jag saknar.

För er som undrar vad LCHF innebär så kan jag väl försöka förklara lite smått, så gott jag kan. Denna kosten, för jag skulel inte vilja kalla den diet eftersom att man aldrig riktigt bör sluta med den. Den innebär i varje fall att man ska utesluta alla snabba kolhydrater, så mycket kolhydrater som möjligt ska bort. Low carb high fat står ju förkortningen LCHF för och menar att man just ska äta lite kolhydrater och istället mycket fett. Nu undrar ni säkert va fan det där är för skitsnack? Men det är inte vilket fett som helst som ska ätas utan det är bra fetter. Du äter t.ex massor med grädde och feta såser. Det du inte äter är socker, bröd, pasta, mjöl och majsprodukter, potatis, godis snacks etc. Du steker all din mat i smör, riktigt smör och inte margarin och du blandar i grädde ist för t.ex mjölk. Så på detta sättet kan du banta trots att du faktiskt blir mätt, plus att du även får äta god mat. Det fungerar också kan jag tala om för er alla. Bara man inte fuskar för mycket så går man ner i vikt. Tränar man också tillsammans med kosten så går man ner extra mycket, super bra.



Tänkte även tipsa er som nu är sugna på denna kost om en väldigt bra hemsida som jag hittade igår när jag satt och letade recept eftersom att jag hade dålig fantasi. Här hittar du rejält med recept på olika maträtter enligt LCHF kosten. Titta och inspireras vettja.

Klicka här för att komma till sidan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0