allt här i livet har en speciell mening

Något som jag lärt mig här i livet, är att man ska se allt från den positiva sidan. Det fungerar inte att se allt negativit, som det många gånger faktiskt är. Ser du bara det negativa, det dåliga och hemska i allt så klarar du inte av det, du kommer att må så dåligt.
Jag har med tiden, och med hjälp, lärt mig att se allt postivit. Det hjälper inte att klaga, jämra sig och bara se allt det hemska, man mår hemskt och klarar till slut inte av det. Visst, jag ser inte alltid allt positivt, utan jag faller tillbaka ibland på att tänka negativt. Men jag försöker så gott jag kan.

Jag tror, eller jag vet, att allt som händer här i livet har en mening. "jag tror att allting har en mening, vill se meningen i allt men ofta är svårt som nu när allting känns så kallt, men jag kämpar, för det är mitt enda vaal".
Så varför inte bara se allt positivt? Hände inte det, så hade det en mening. Det var inte meningen att det skulle bli du och han, eller det var inte meningen att du skulle hinna med det tåget. Allt har en mening, och det hjälper oss här i livet.
Det är vad jag vill tro, eller vad jag tror.













lev livet!

Kommentarer
Postat av: Anonym

asså shit, du är ju blondinbella upp i dagen!

2009-01-25 @ 01:51:46
Postat av: Linda

anonym: haha. jag tar det faktiskt som en komplimang, även fast det inte är något jag strävar efter. detta är mina tankar och åsikter och dom har jag själv utvecklat.

blondinbella är en stark och otroligt begåvad ung tjej, så jag tar inte denna kommentaren som något negativt.

2009-01-25 @ 01:55:06
URL: http://lindahult.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0