Jag börjar bli en kock..



Gratinerade färsfyllda paprikor med osttäcke. Tzatsiki och smörsteka championer vid sidan av.

Detta var faktiskt superlätt att göra. Jag började med att koka gröna linser enligt texten på påsen. Medans linserna kokade så hackade jag en halv liten gullök som jag sedan fräste i stekpannan, när löken sedan fått lite färg så hade jag i köttfärsen. Smörstekte championer (med en pressad vitlöksklyfta över) i en annan stekpanna samtidigt, så att dom blev helt genomstekta och mumsiga. När championerna var klara så hällde jag i lite lagom i köttfärsen. Tillsatte även lite grädde och passerade tomater i köttfärsblandningen och lät det stå (ta bara lite, för röran ska vara tjock så att det inte rinner ur så lätt) och puttra.
Medans köttfärsröran står och puttrar så kryddar du, svartpeppar, salt, franska örter, en pytteliten gnutta cayennepeppar och pressa en vitlöksklyfta för att få en god smak.
Skär paprikorna på samma sätt som jag gjort på bilden här över. Skölj dom i kalt vatten och sätt dom på en plåt/ugnsäker form och fyll dom med köttfärsröran. Strö till sist över lite ost för att få en god finish.
In i ugnen, ganska högt upp i ca.15min på 225 grader.

Servera med tzatsiki, en god sallad och något härligt att dricka!
MUMS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0