Jobb, jobb och åter igen jobb!

Ni anar inte hur mycket jag faktiskt sliter röven av mig för att jobba ihop en massa pengar nu. Någon kallade mig bortskämd förut eftersom att jag jobbar här uppe på hotellet och fick välja själv nu när jag ville jobba och sådär. Jag tycket att det var riktigt orättvist sagt eftersom att människan inte har någon aning om hur mycket jag sliter för mina pengar. Att jobba ca. 9-22 är alltså 13h som jag jobbar nästan varje dag när jag är här uppe. Att kalla det bortskämt håller jag inte med om. Kan tala om för er alla att det varit en helvetes kväll nu idag. Jag är den enda bland 6 serveringstjejer som kan kassan vilket gjorde mig sönderstressad bokstavligen. Att springa som en galning för att försöka ta beställningar och bära ut dom, samtidigt som någon femtioelva gånger kommer hack i häl bakom mig och behöver MIG till kassan för att kunna ta betalt. Det tar rejält på kraften och psyket. Men jag klarade det, precis som jag klarar allt som jag tar an. Även om jag var riktigt nära att bara ställa mig och skrika och börja gråta.

Du som kallade mig bortskämd, far åt helsike för du har ingen aning om hur jag sliter som ett djur!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0