Epilepsianfall

Usch vad jag.. mår dåligt, eller kan man säga så? Min bror tittade förbi efter jobbet idag och vi skulle gå upp och handla och hämta mat på resturangen. På väg upp till Ica så ser vi hur en kille/man går/joggar och sedan bara faller framåt och verkligen slår huvudet ner i marken med sån fart. Han ligger helt still med handen för ansiktet, mobiler runt sig och hans påse hade gått sönder så grejer låg runt honom. Jag och bror tar en varsinn mobil och jag frågar hur det gick. Min bror frågar om han slog i huvudet hårt och han förklarar att han slog i som fan. Vi ger honom mobilerna och hjälper honom upp och han är helt vinglig och virrar runt och försöker få ner alla grejer i sin påse som det är hål i. Allt ramlar ur påsen så han stoppar det i sin vanliga och jag plockar upp det sista som åkt ut och ger honom. Han förklarar att han har epilepsi och måste ta sin medicin eftersom att han är på väg att få ett anfall. Vi hjälper honom till en låda som han kan sätta sig på och vila och sådär och ser till att allt är okej innan vi går vidare. Jag mår fortförande lite dåligt över detta, mår dåligt över att en del människor ska behöva stå ut med detta. Är detta en del människors vardag? Att bara ramla ihop mitt på gatan och slå sig ordentligt, för han måste fått en ordentlig hjärnskakning. Jag tycker att sådant här är så himla hemskt, för vad kan man göra åt saken ? Nej usch, jag har sånt medlidande och lider verkligen med dessa människor. Fy, stackarna!

Här kan ni läsa lite om epilepsi, jag blev nämligen nyfiken och ville veta vad det innebär så jag var tvungen att gå in och läsa nu när bror har åkt..

Jag hoppas att killen mår hyffsat nu, han lär ju ha en rejäl huvudvärk. Men som tur va så slog han inte upp ansiktet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0