I Säter

Nu har jag precis nyss avslutat min allra första jobbdag här på mitt sommarjobb uppe i Dalarna i Säter på vårat hotell. Dagen har varit lång, från 9-22. Jätte roligt har det varit, även om jag och Victoria önskade att fler hade kommit till vårat Sommarcafé. Men som alla säger så är det trögt i början för man vet inte om att det finns liksom, det kommer att bli fler om nån dag när ryktet spridit sig. För rykten sprider sig fort i denna "by" eller stad är det egentligen tydligen vilket jag inte håller med om.
Dagen har varit rolig i varje fall. Vi har organiserat lilla caféet och fått ialf några kunder. Roligt med varandra har vi också haft, Vici är en underbar tjej. Ser fram emot vad morgondagen har att erbjuda. Blir ev. att jag åker med Monica och handlar i Borlänge det som behövs, jag vill nämligen följa med och se vart man köper osv. Ska även vara med Monica lite imorgon och lära mig att boka kunder, kassasystemet osv. så att jag kan sköta det så att hon kan sitta lite på kontoret. Känns super roligt att just jag ska få den "äran" eftersom att det bara i princip är hon som kan den och hon ger mig förtroendet att få lära mig den och hjälpa henne. Ska bli jätte intressant.

Nej, nu måste jag sova. Upp hyffsat tidigt imorgon, eller beroende om vi ska till Borlänge eller inte så får vi se när jag går upp.
Sov så gott mina söta läsare.
Kommentera meeera!!!

pusspuss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0