My super sweet 16

Jag har precis kollat på programmet "My super sweet 16" på MTV. Jag blir så himla irriterad på dom bortskämda snorungrarna som är med i det programmet. Dom är så krävande och blir aldrig nöjda, det är sjukt. Jag hatar människor som är bortskämda och inte tacksamma för allt dom får. Nu kommer många av er säga "men vafan du är ju bortskämd du med", ja det är jag visserligen men jag ber inte om saker och jag är tacksam för allt jag får här i livet. Jag jobbar också, jag jobbar när Monica behöver hjälp på hotellet. Jag ställer upp för att vara snäll och för att jag tycket att det är roligt. Att jag tjänar pengar gör det verkligen värt det också, även om dagarna är långa (10-02?). Det är heller inte bara på hotellet som jag jobbar, utan jag jobbar där det behövs och sådär. Jag sliter för mina pengar och därför känner jag att jag får slösa dom precis på vad jag vill. Det är mina pengar och det är jag som slitit för. Det jag vill komma fram till är att jag verkligen hatar hur otacksamma en del människor kan vara. Deras föräldrar sliter för sina pengar och skämmer bort barnen på grund av att dom vill ge sina älsklingar allt. Det är fel, även om jag tror att det är väldigt lätt att skämma bort sina barn. Hur blir dessa människor när dom växer upp, dom kommer aldrig att klara sig? Nej, man måste dra en gräns någonstans tycker jag. Man måste lära alla att uppskatta allt man får och faktiskt vara tacksamma för allt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0