Synfel ?

Jag var på hälsoundersökning, om man nu kan kalla den där pappersifyllningen för det, i onsdags. Där fick jag reda på att jag har lite dålig syn, vilket jag i princip har förstått. Jag behöver tydligen inte glasögon eller linser eller så, bara när jag ska typ köra långt t.ex (som han sa).Är tydligen inte närsynt eller långsynt utan asmatiker(om d hette så?).  Jag tror dock att jag skulle behöva linser eller glasögon hyffsat stor del av "livet" eftersom att jag nu ständigt går runt med ansträngda ögon och migrän typ. Jag ska prata med pappa imorgon och se till att vi fixar detta nästa vecka. Detta är då ett stort steg av mig, och jag skulle inte göra detta om jag inte mådde så pass dåligt som jag gör av det. Jag har undvikit syntest och samtalsämnet i några år faktisk eftersom att jag verkligen inte vill ha glasögon. Glasögon vill jag fortförande inte ha, utan linser ska det vara för annars får det vara. Vill kunna leva så normalt som jag kunnat nu. Vill kunna springa utan att tänka på glasögonen, vill kunna klia mig i ögonen utan att lyfta på glasögonen och vill kunna ha snygga solbrillor och inte sådana där tantglasögonbrillor. Linser ska det vara!


sådana här vill jag ha!

Kommentarer
Postat av: Anonym

om du ska jag linser "på heltid" så måste du ändå köpa ett par glasögon som du kan ha hemma t.ex, annars kan de irritera dina ögon.. så du måste växla mellan linser och glasögon..



btw jag har glasögon och jag kan springa... =)

2009-06-15 @ 12:01:14
Postat av: Linda

sv: jag vet. men får se ens vad dom säger när jag kollar ögonen. vet inte vad som är fel o ja tänker ALDRIG visa mig offentligt i glasögon.



ja jag vet att man kan springa med glasögon men det är fortförande att "byta ner sig" eftersom att man inte kan torka bort svett ur ögonen lr nåt när man springer så det svider så in i bomben. ja tänker då inte springa med glasögon oavsett om man kan eller inte för jag känner att det kmr vara "ett handikapp" för mig.

2009-06-15 @ 16:49:30
URL: http://lindahult.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0