Färgning av ögonbryn

                 
Före, som ni ser så har jag väldigt ljusa bryn.      Under färgningen så ser jag lagom rolig ut haha.



Efterbild


Har faktiskt färgat mina ögonbryn idag. Köpte färg på Jåm på väg hem från skolan efter mitt utvecklingssamtal som för övrigt gick toppen som alltid haha. Köpte i varje fall en brun, nr.3, "RefectoCil" och tillhörande väteperoxid. Började med att tvätta bort ögonbrynspennan jag hade på ögonbrynen, man får inte använda oljeborttagning för då fäster inte färgen sedan. Därefter så smörjde jag in ögonbrynen och runt ögonbrynen med en lotion för att inte få all färg att sätta sig på huden, ta en tops och dra över ögonbrynen för att få bort lite hudlotion men inte allt då du då slipper en brun platta under stråna som inte ser naturligt ut. Sedan blandade jag färgen och började pensla på. Lät det först sitta 5min och torkade bort med en blöt bomullsrondell. Jag fick inte det resultatet jag ville ha så jag smörjde åter igen in med lotion och gjorde samma procedur igen och väntade då 8-9min innan jag torkade bort det. Är mycket nöjd med resultatet. Skönt att kunna gå ut osminkad utan att man verkligen ser att jag inte är brunett i vanliga fall. Brunett med blonda ögonbryn är så fult! Nu har jag bara fransarna som ska färgas svarta kvar, men det vågar jag nog inte göra själv haha. Får se om jag går till Jåm någon dag och köper svart färg också för att kanske våga mig på att färga även dom. Vi får helt enkelt se.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0