you are not alone, I am here with you

Åh vad min gårdagskväll var bra, det kan jag tala om för er. Väldigt mysig och välbehövd.
Tidigare igår så hade vi föreläsning hela dagen. Wella var hos oss på skolan och berättade mer ingående om deras produkter, både färg och struktur(permanent). Riktigt roligt och väldigt intressant. Jobbigt att sitta och lyssna och skriva 6h bara, men det är bara att kämpa.

Idag vaknade jag upp hos mamma vid nio. Fick strax där efter skjuts av mamma till Märsta där jag precis missade pendeln eftersom att mamma segat trots att jag gång på gång sa till henne. Jag blev småttligt sur med tanke på att jag hade en tid att passa, min lektion. Behövde ju åka hem innan för att hämta en bok. Men vad var det att göra åt saken? Fick lov att hinna för något annat var ju ändå för sent liksom. Jag hann i varje fall, även om jag fick slänga i mig lite yoghurt typ springandes runt i lägenheten. Skyndade mig sedan till skolan där vi hade småföretagende&projekarbete, superkul! När vi slutade så drog jag och Sofia på stan, jag bjöd henne på lunch och hon hjälpte mig att transportera blommor till ett fik på söder där pappa väntade. Där blev vi bjudna på fika av pappa, kan säga att jag aldrig har mått så illa som efter den fikan. Jättelunch och fika nästan precis efter varandra var inte något att rekomendera. FY! Kan säga att jag fortförande är mätt och inte ätit någon middag, haha.

 

 
Så här ser det just nu ut i mitt rum. Har storstädat, verkligen storstädat ikväll. Rensat ut typ 20 tomma skokartonger från min garderob, försökt att slänga så mycket som möjligt. Hatar att massa grejer tar upp plats, sådana grejer som man inte riktigt ens vill ha utan måste ha, som kamera kartonger och sådant som bara tar plats egentligen. Men har nästan en tom garderob nu, då jag flyttade alla väskor till stora garderoben där dom nu får plats när inte alla kartonger tar upp utrymmet. Skönt faktiskt, för då kan jag sätta in trådbacksbyråer i den tomma garderoben också eventuellt så att jag får plats med allt. Det skulle vara skönt att en gång för alla kanske faktiskt få lite ordning i dessa garderober, dom är allt krångliga. Men det ska nog lösa sig nu, det gör det alltid.

Nej, nu hade jag tänkt att sova faktiskt. Ska upp rätt tidigt och duscha, sminka mig och packa. Klockan tio/halv elva så åker jag nämligen med min bonusbror upp till Dalarna och hotellet. Behövdes där uppe imorgon, så jag ska jobba. Är noll peppad, men jag tänker aldrig riktigt "nu ska jag jobba" utan jag tänker "pengar in på kontot". Ska bli riktigt roligt att träffa Vici igen också, hon ska också jobba nämligen. Hon, jag och Sofia och ev. någon mer blir det. Super tror jag att det blir. Ganska skönt att jag även bara får jobba till 22 faktiskt. Är ju under 18.

godnatt. puss puss
ni når mig på mobilen, om ni har nummret


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0