Uppdrag färga hår

Jag och Sofia drog till min salong för att köpa med oss lite färg. Körde på toning och vi valde 6/7 och 7/73 till Sofia och 6/7 och yttepytte 7/0 i mitt hår. Vi började med att blanda ihop Sofias och jag började pensla på hennes hår, fuktigt så klart. Först längderna och sedan sist i botten. Var väldigt krångligt när vi skulle skölja, och vi fick många skratt både när jag sköljde hennes hår och när hon sköljde mitt. Sofias hår blev i varje fall riktigt snyggt, en riktigt jämn färg och riktigt snyggt! Både hon och jag blev nöjda:). Vi fortsatte sedan med mitt hår, fuktigt hår även här. Sofia penslade bara i min hemska, äckliga, röda utväxt. Vi lät det sitta i 10min innan vi hade vatten i håret igen och masserade ut färgen på längderna för att få ett snyggt resultat. Det fick sitta i det sista 10min innan vi slöljde allt. Jag blev också riktigt nöjd och har nu en jämn färg. Lite roligt att jag och Sofia har i princip samma hårfärg haha.


nu kör vi!


haha, jag och Sofia köpte denna "skål" som vi hade som färgskål. super fiffig


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0