Linda tipsar

Jag tänkte faktiskt skriva ett inlägg om schmponering, inpackning och balsam. Har insett att många faktiskt inte vet i vilken ordning och vad varje produkt gör. Så tänkte att jag kunde förklara för er alla så att ni inte gör fel utan verkligen vårdar erat fina hår. För vem vill inte ha starkt och friskt hår, kanske även långt? Det kan du bara få genom mycket återfuktning och bra vård!

• Du börjar med att schamponera ditt hår, gärna två gånger. Schampot öppnar upp ditt hårstrå och rengör det. Att shamponera två gånger är bra eftersom att under första så får du bort den mesta smutsen, och under den andra schamponeringen så märker du att håret är rent och att all smuts, damm och fett är borta. Är du osäker på om håret är rent så ser du det genom att schampot löddrar, det gör det inte om det är smutsigt.

• Därefter så handdukstorkar du ditt hår så att det bara är fuktigt. Då smetar du in håret med en bra inpackning. Du får gärna sätta en plastpåse över huvudet och ha inpackningen i 30min (oavsett vad det står för verkningstid, ha dock inte så länge om det är pigment i inpackningen) för att få ett fint hår. Du kan även svepa en varm handduk över håret och plastpåsen för att få ett ännu bättre resultat. Värmen gör nämligen att inpackningen lättare tränger in i håret. Skölj sedan ur håret ordentligt.

En inpackning öppnar upp hårstråt och med hjälp av protein och näring så vårdar den och bygger upp ditt hår igen.

• Avsluta sedan behandlingen med ett balsam som stänger hårstråt och fjällskiktet.

Kan ju även tipsa om bra produkter.


Sedan finns det ju otroligt mycket mer produkter som är bra, men här är några tips i varje fall. Jag använder mig av Redkens produkter för att jag tycker att dom är otoligt bra för mitt hår. Att det är dyrt är rätt fel tänk, eftersom att du tar 1tsk-1msk produkt varje gång. Det räcker alltså typ ½år för mig med långt hår. Så det är billigare i längden. Jag tycker också att ni ska unna era hår det bästa, hur ska det annars må bra?

Kommentarer
Postat av: malin

Du var så himla snäll när du hjälpte mig!

Dock råkade jag smeta in hårinpackning utan att shamponera innan, hoppas det inte gjorde något.

använde i alla fall balsam efteråt :)

2009-09-18 @ 20:34:00
URL: http://mmlars.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0