Cornrows?

Idag har vi haft våra sista lektioner med Salong Blacknuss. Vi fick först, imorse, se hur man utför en texturizer. Det innebär att man tar bort volymen i ett afro-hår men behåller lockarna. Det färdiga resultatet ser ungefär ut som när du har tvättat håret och det är blött. Riktigt roligt och intressant att se hur det går till.

Efter lunch så fick vi även ännu en gång göra cornrows, utbakade flätor för er som inte vet vad det är. Vi gjorde ju nämligen det förra veckan, så nu fick vi visa våra kunskaper och hur bra vi lärt oss och sedan fick vi det betygsatt. Väldigt roligt faktiskt, för det gick så pass bra för mig. Jag blev så otroligt glad att jag var så duktig idag. Va verkligen så mycket bättre än förut. Fick nog ett bra omdöme, såg det ut som ialf.


detta var mina två cornrows som vi skulle göra idag


Kommentarer
Postat av: Catrin

Cornrows hette det gömmsan :)

2009-09-18 @ 11:34:35
URL: http://casia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0