Gårdagen

Igårkväll så frågade Michel mig om jag ville följa med honom till hans vänner i Vagnhärad fram och tillbaka. Varför inte tänkte jag, saknade ju honom så mycket så det var ju ingen tvekan om svaret. Hoppade på pendeln som han var på och vi åkte mot Södertälje. I Tumba så får vi byta till en iskall ersättningsbuss där Michel ett par gånger håller på att lura av oss från bussen för att han kände igen sig och att vi skulle av där. Vi kom rätt i varje fall och gick för att titta när bussen till Vgnh gick. 1,5h tills bussen skulle gå så vi fick roa oss så gott det gick. Satte oss på grillen i varje fall och väntade in tiden. Usch vad kallt det var alltså. Till slut så blir klockan 21.20 och bussen går. Vi lägger oss längst bak i bussen och somnar till en stund. Mysigt! Klockan 22.15 kom vi fram till vårat mål och vi gick till hans väns lägenhet. Super trevligt var det verkligen och super snällt att vi fick stanna i lägenheten när dom åkte på fest för att vänta in våran buss. Natten blev lång i varje fall, orkar inte berätta allt. Vi kom aldrig till Märsta och hem till sötnos utan vi hoppade av i Karlberg och åkte till Bromma. Har aldrig frusit så mycket i hela mitt liv som jag har gjort under denna natten. Vi gick runt med en vän till Michel ute i kylan i flera timmar. Mina fötter var förfrusna, alla leder och ben i kroppen hade frusit fast pga kylan och allt bara värkte. Jag hackade tänder och nej.. hemskt var det. Underbart var det i varje fall att komma hem och sätta på sig pyjamas och krypa ner i sängen under 1 fleecepläd, 2 duntäcken och en vanlig pläd med Michel. Kan dock säga att jag ändå frös, och gör det fortförande.

Nu ska jag ner på stan och träffa Sofia för en bio runda, Snabba Cash. Påklätt var det ja. Stickade strumpbyxor, leggings, linne, långärmad tröja och lång hoodie. På med dunjacka, mössa, halsduk och Uggs! :)

tjingeling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0